Bij de aanleg van de nieuwe in- en uitrit voor de bedrijvenzone op de Henkelsite aan de Rijweg is men er weer in geslaagd alle basisregels vanuit het Vademecum Fietsvoorzieningen aan z'n laars te lappen: in plaats van de verharding van het fietspad naadloos te laten doorlopen, werd het fietspad op twee plaatsen onderbroken voor het asfalt van de inrit en het bijhorend gootje.
Het hoogteverschil tussen de nieuwe klinkers van het fietspad en de rijweg is een dikke 3 cm, terwijl dat max. 0,5 cm zou mogen zijn.
Ondanks de convenant die de gemeente Herent met de Fietsersbond sloot omtrent voorafgaand overleg bij openbare werken, zijn we hierover niet geconsulteerd. Wie in de toekomst van de brug over de spoorweg afgefietst komt, mag Sven Nys-gewijs viermaal een kunstig wipje plegen om een beschadigd wiel te voorkomen. Zie in dat verband ook het stukje over doorlopende fietspaden op deze blog.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
zeer interessant, bedankt
Een reactie posten